Oryginalny post: https://drevnikocur.wordpress.com/2017/08/13/uwaga-na-oszustow-podszywajacych-sie-pod-nasza-szkole/
Wczoraj, całkowicie przez przypadek, znajomy szkoły poinformował nas o utworzonym profilu na facebook’u (który istnieje od listopada 2016), który w profilu wykorzystuje nasze autorskie logo (bez naszej zgody!). Co więcej, wykorzystuje też grafikę “Drevny Kocur’a” Budweiser’a. Zdajemy sobie sprawę z tego, że groteskowa nazwa “drevny kocur” (rzekomo oznaczająca wiewiórkę) jest coraz częściej używana. W nazwie naszej szkoły pojawia się jako “drevnikocur.pl” (tak też widnieje w CEiDG), żeby pokazać zabawę językiem i nieformalne podejście do nauczania. Nie przeszkadza nam to, że istnieją inne profile “Drevny Kocur” czy “Drevni Kocur”. Jednak, jeśli ktoś wykorzystuje nasze autorskie logo (zaprojektowane w 2012 roku przez Roberta Lewandowskiego) w swoim profilu prywatnym, zaprasza do znajomych i potwierdza zaproszenia od naszych uczniów i znajomych szkoły, niekorzystnie wpływa na wizerunek naszej firmy. Osoba ta publikuje wulgarne treści szkodzące naszemu wizerunkowi. Osoba ta poniesie konsekwencje prawne. W związku z zaistniałą sytuacją, nasz profil będzie nazywać się od dziś “drevnikocur.pl Wiesława Dalecka”. Informacja ta została ogłoszona na wszystkich oficjalnych profilach szkoły w social media (m.in. blogspot, wordpress, instagram, facebook).
Wg art. 5 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji : „czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd, co do jego tożsamości, przez użycie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem do oznaczenia innego przedsiębiorstwa”. Art.10 ust.1 u.z.n.k. informuje, że „czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów i usług, albo jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego pochodzenia, jakości, ilości, (…) lub innych ważnych cech produktu”. Z art. 16 ust.1 pkt 2 u.z.n.k. dowiadujemy się natomiast, że czynem nieuczciwej konkurencji jest „reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi”. Istotny jest także art. 14 ust.1 u.z.n.k. mówiący, że rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji o swoim lub innym przedsiębiorcy w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody jest również czynem naruszającym prawo producenta do znaku towarowego.
Kochani, nie wiadomo, co o tym wszystkim myśleć, ale chyba nasza szkoła stała się popularna na tyle, że niektórym to przeszkadza… Od czasu do czasu pojawiają się u nas tajemniczy klienci (często lektorzy z innych toruńskich szkół językowych), którzy podają się za uczniów, którzy chcieliby rozpocząć naukę języka od podstaw (tak, wiemy o tym, nawet już kojarzymy twarze ). To już było dla nas szokiem, ponieważ my robimy swoje, skupiamy się na prowadzeniu szkoły i przekazywaniu wiedzy w jak najlepszy sposób. Nie uskuteczniamy pielgrzymek do innych szkół. Nas to po prostu nie obchodzi, jaki jest ich plan nauczania, bo mamy pełne ręce roboty u siebie
Wczoraj, całkowicie przez przypadek, znajomy szkoły poinformował nas o utworzonym profilu na facebook’u (który istnieje od listopada 2016), który w profilu wykorzystuje nasze autorskie logo (bez naszej zgody!). Co więcej, wykorzystuje też grafikę “Drevny Kocur’a” Budweiser’a. Zdajemy sobie sprawę z tego, że groteskowa nazwa “drevny kocur” (rzekomo oznaczająca wiewiórkę) jest coraz częściej używana. W nazwie naszej szkoły pojawia się jako “drevnikocur.pl” (tak też widnieje w CEiDG), żeby pokazać zabawę językiem i nieformalne podejście do nauczania. Nie przeszkadza nam to, że istnieją inne profile “Drevny Kocur” czy “Drevni Kocur”. Jednak, jeśli ktoś wykorzystuje nasze autorskie logo (zaprojektowane w 2012 roku przez Roberta Lewandowskiego) w swoim profilu prywatnym, zaprasza do znajomych i potwierdza zaproszenia od naszych uczniów i znajomych szkoły, niekorzystnie wpływa na wizerunek naszej firmy. Osoba ta publikuje wulgarne treści szkodzące naszemu wizerunkowi. Osoba ta poniesie konsekwencje prawne. W związku z zaistniałą sytuacją, nasz profil będzie nazywać się od dziś “drevnikocur.pl Wiesława Dalecka”. Informacja ta została ogłoszona na wszystkich oficjalnych profilach szkoły w social media (m.in. blogspot, wordpress, instagram, facebook).
Wg art. 5 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji : „czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd, co do jego tożsamości, przez użycie firmy, nazwy, godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem do oznaczenia innego przedsiębiorstwa”. Art.10 ust.1 u.z.n.k. informuje, że „czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów i usług, albo jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego pochodzenia, jakości, ilości, (…) lub innych ważnych cech produktu”. Z art. 16 ust.1 pkt 2 u.z.n.k. dowiadujemy się natomiast, że czynem nieuczciwej konkurencji jest „reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi”. Istotny jest także art. 14 ust.1 u.z.n.k. mówiący, że rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji o swoim lub innym przedsiębiorcy w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody jest również czynem naruszającym prawo producenta do znaku towarowego.
Komentarze
Prześlij komentarz