Przejdź do głównej zawartości

HOMEWORK - listening comprehension - the interview with David Garrett

1. Watch the interview: https://www.youtube.com/watch?v=OeFGynDak3g&list=RDOeFGynDak3g#t=1205 and summarize it (as a set of bullet points).
2. Answer the following questions:
a) When did David start playing the violin? How old was he?
b) What are the names of schools he graduated from?
c) Why is David tempting to change the definition of classical music?
d) What does the interviewer mean by saying "He is creating his own genre"?
e) How did David start his adventure with the violin?
f) Who were his violin teachers? How have they influenced his playing?
g) Why is technique so crucial according to David?
h) Why is pressure necessary while playing  the instrument?
i) How old was he when he started playing his own music?
j) Why is it better to listen to real vocalists instead of instruments?
k) What is David`s style? What types of school are noticeable in his music?
l) What was his commitment at the beginning of his career? What were other people`s expectations he had to meet?
m) Is there always only one perfect way of performance? Why? Why not?
n) What does Garrett mean by saying "Never sit on what you have achieved"?
o) What are his parents like?
p) Why is it crucial to establish the audience?
q) What is his tactics to encourage people to listen to classical music? What does he do at the concerts? IDoes it work?
r) Why is it essential to listen to classical music?
s) What is adventurous for David?
t) When is it easier to write music?
u) What does David advise young musicians? How to find one`s own style?

3. Explain the following words and phrases:

NOUNS
craft -
pace - 
angle - 
improvement - 
exposure to sth -
gig -
guidelines -

ADJECTIVES
pushy  - 

driving (force) - 
(a) blank (piece of paper) - 

VERBS/ PHRASES

to imitate sb by ear - 
to figure sth out - 
to be entirely comfortable - 
to master the technique -
to take sth down - 
sit on - 
to start from scratch  -
to rethink sth - 
to stand still -  
to achieve sth -  
to push the edge -
to establish the audience -
to miss sth out -
to elevate -
to diminish sth -
to twist sth around -

source: https://livestream.com/livestreamsessions/DavidGarrett/videos/1381635


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SUFFIXES - często używane przyrostki rzeczowników i przymiotników w j.angielskim.

Z myślą o osobach przygotowujących się do matury, innych egzaminów językowych, bądź osób chłonnych wiedzy i uczących się na własną rękę, zamieszczam listę często używanych suffixes , czyli przyrostków  w języku angielskim. Na samym początku znajdują się przyrostki do rzeczowników, następnie przyrostki do przymiotników. Miłej lektury i owocnej powtórki! ;) Pamiętajcie, że nie zamieściłam wszystkich możliwych słów, gdyż jest to temat rzeka. Jeszcze będę powracać do tego tematu.  NOUN SUFFIXES - ment to improve >>> improve ment to manage >>> manage ment to govern >>> govern ment to arrange >>> arrange ment to pay >>> pay ment to amuse >>> amuse ment to achieve >>> achieve ment to disappoint >>> disappoint ment to enjoy >>> enjoy ment to replace >>> replace ment to excite >>> excite ment - ion to elect >>> elect ion to discuss >>> discuss ...

Londyn - ciekawostki

 Lotniska w pobliżu Londynu: 1) City Airport (LCY) - najbliższe  2) Heathrow (LHR) 3) Gatwick (LGW) 4) Luton (LTN) 5) Stansted (STN) oraz   Southend (SEN) - najbardziej oddalone.  Muzeum figur woskowych, Madame Tussauds (założone w 1835). Interaktywne i robi wrażenie chyba na każdym. Muzeum jest usytuowane w pobliżu stacji metra Baker Street .  https://www.madametussauds.com/london/en/about/our-history/ Shakespeare`s Globe - teatr zbudowany w 1599, spłonął w pożarze w 1613 i został odbudowany rok później, następnie zamknięty w 1642 przez purytanów i zburzony w 1644. Obecna konstrukcja została zrekonstruowana dopiero w 1997. Oprócz amfiteatru, wewnątrz budynku znajduje się muzeum, kawiarnia, restauracja i sklep z pamiątkami. http://www.shakespearesglobe.com/your-visit Jest też coś fajnego dla najmłodszych:   http://www.shakespearesglobe.com/playground/watch/animations Trochę interesujących faktów: http:...

Sposoby na słówka - czego spodziewać się na teście?

Jak powtórzyć słówka i czego spodziewać się na teście? Poniżej znajduje się dziesięć typów zadań z przykładami: 1. Define it.  crowded - it is an adjective, it describes a place full of people 2. Give the synonym. bright = light 3. Give the antonym (the opposite word). bright & dark 4. Rhyme time. rusty , crusty, dusty cave , brave, gave 5. Use it in a sentence (to clarify the meaning of the word given).   If we could all make an effort to keep this office cleaner it would help. 6. Form a question with it. Would it help if we could all make an effort to keep this office cleaner? 7. Translate it into Polish/ English. ENG> PL heating - ogrzewanie PL> ENG cel - purpose 8. Guess the word on the basis of the description.  _ _ _ _ (noun) - a reddish-brown substance that forms on the surface of iron/ stell as a result of reacting with water, Answer: rust 9. Match the words to create correct phrases. a) cave -       ...