Przejdź do głównej zawartości

HOMEWORK - listening comprehension - the interview with David Garrett

1. Watch the interview: https://www.youtube.com/watch?v=OeFGynDak3g&list=RDOeFGynDak3g#t=1205 and summarize it (as a set of bullet points).
2. Answer the following questions:
a) When did David start playing the violin? How old was he?
b) What are the names of schools he graduated from?
c) Why is David tempting to change the definition of classical music?
d) What does the interviewer mean by saying "He is creating his own genre"?
e) How did David start his adventure with the violin?
f) Who were his violin teachers? How have they influenced his playing?
g) Why is technique so crucial according to David?
h) Why is pressure necessary while playing  the instrument?
i) How old was he when he started playing his own music?
j) Why is it better to listen to real vocalists instead of instruments?
k) What is David`s style? What types of school are noticeable in his music?
l) What was his commitment at the beginning of his career? What were other people`s expectations he had to meet?
m) Is there always only one perfect way of performance? Why? Why not?
n) What does Garrett mean by saying "Never sit on what you have achieved"?
o) What are his parents like?
p) Why is it crucial to establish the audience?
q) What is his tactics to encourage people to listen to classical music? What does he do at the concerts? IDoes it work?
r) Why is it essential to listen to classical music?
s) What is adventurous for David?
t) When is it easier to write music?
u) What does David advise young musicians? How to find one`s own style?

3. Explain the following words and phrases:

NOUNS
craft -
pace - 
angle - 
improvement - 
exposure to sth -
gig -
guidelines -

ADJECTIVES
pushy  - 

driving (force) - 
(a) blank (piece of paper) - 

VERBS/ PHRASES

to imitate sb by ear - 
to figure sth out - 
to be entirely comfortable - 
to master the technique -
to take sth down - 
sit on - 
to start from scratch  -
to rethink sth - 
to stand still -  
to achieve sth -  
to push the edge -
to establish the audience -
to miss sth out -
to elevate -
to diminish sth -
to twist sth around -

source: https://livestream.com/livestreamsessions/DavidGarrett/videos/1381635


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SUFFIXES - często używane przyrostki rzeczowników i przymiotników w j.angielskim.

Z myślą o osobach przygotowujących się do matury, innych egzaminów językowych, bądź osób chłonnych wiedzy i uczących się na własną rękę, zamieszczam listę często używanych suffixes , czyli przyrostków  w języku angielskim. Na samym początku znajdują się przyrostki do rzeczowników, następnie przyrostki do przymiotników. Miłej lektury i owocnej powtórki! ;) Pamiętajcie, że nie zamieściłam wszystkich możliwych słów, gdyż jest to temat rzeka. Jeszcze będę powracać do tego tematu.  NOUN SUFFIXES - ment to improve >>> improve ment to manage >>> manage ment to govern >>> govern ment to arrange >>> arrange ment to pay >>> pay ment to amuse >>> amuse ment to achieve >>> achieve ment to disappoint >>> disappoint ment to enjoy >>> enjoy ment to replace >>> replace ment to excite >>> excite ment - ion to elect >>> elect ion to discuss >>> discuss ...

Uwaga na oszustów podszywających się pod naszą szkołę!

Oryginalny post: https://drevnikocur.wordpress.com/2017/08/13/uwaga-na-oszustow-podszywajacych-sie-pod-nasza-szkole/ Kochani, nie wiadomo, co o tym wszystkim myśleć, ale chyba nasza szkoła stała się popularna na tyle, że niektórym to przeszkadza… Od czasu do czasu pojawiają się u nas tajemniczy klienci (często lektorzy z innych toruńskich szkół językowych), którzy podają się za uczniów, którzy chcieliby rozpocząć naukę języka od podstaw (tak, wiemy o tym, nawet już kojarzymy twarze   ). To już było dla nas szokiem, ponieważ my robimy swoje, skupiamy się na prowadzeniu szkoły i przekazywaniu wiedzy w jak najlepszy sposób. Nie uskuteczniamy pielgrzymek do innych szkół. Nas to po prostu nie obchodzi, jaki jest ich plan nauczania, bo mamy pełne ręce roboty u siebie  Wczoraj, całkowicie przez przypadek, znajomy szkoły poinformował nas o utworzonym profilu na facebook’u (który istnieje od listopada 2016), który w profilu wykorzystuje nasze autorskie logo (bez naszej z...

Pozdrowienia z Hiszpanii :)

Niestety po dwóch latach współpracy musieliśmy rozstać się z Oliwią - lektorką hiszpańskiego i francuskiego, jednak cały czas utrzymujemy ze sobą bardzo dobry kontakt :-) W weekend Oliwia podesłała do nas kilka zdjęć z Hiszpanii, w której właśnie przebywa. Póki co publikujemy tylko dwie fotki i czekamy na więcej. Pozdrowienia od Oliwii z gorącej Hiszpanii :-) Dziś, tj. 31.maja, na drevnikocurowej skrzynce mailowej czekały kolejne foty od Oliwii. Tym razem bardzo pomysłowe i z dokładnymi opisami - ciekawostkami. Oto i one: Na całym obszarze na południe od Walencji mówi się po walencjańsku. Jest to bardzo śmieszne, ponieważ przypomina to język hiszpański, jednak jak pisze Oliwia: " ani slowa wyczaic^^. Czasem jakiś Tren albo Camino się ujawniają, poza tym - nic. " Jest on językiem oficjalnym, obok hiszpańskiego, dlatego większość nazw własnych jest "ichniejsze ". Praktycznie dzieci na ulicach mówią wyłącznie w tym ję...